Shockwavetherapie

Wat is Shockwavetherapie?

Heeft u al lange tijd pijn in uw achillespees of aan de onderkant van uw hiel?
Shockwavetherapie kan hierbij uitkomst bieden als onderdeel van de behandeling. Shockwavetherapie kan succesvol worden ingezet bij hardnekkige klachten aan spier- en peesweefsel, en peesaanhechtingen. Shockwaves zijn schokimpulsen met veel energie, die zich als golven in de diepte van bijvoorbeeld een pees kunnen verplaatsen. Hierdoor wordt de zelfhelende werking van het lichaam gestimuleerd. Binnen 4-5 behandelingen kunt u als patiënt al het effect merken van shockwavetherapie. De chronische pijn neemt af en het bewegen zal weer makkelijker gaan.

De voordelen van shockwavetherapie:

• Meer mobiliteit en vermindering van de pijnklacht
  • Hoog percentage therapiesucces
  • Vrijwel geen neveneffecten
  • Maakt geneesmiddelen overbodig

Klachten waarbij shockwavetherapie goed kan helpen:

• Chronische achillespeesklachten (achilles tendinopathie)
  • Hielspoor (hielpijn)
  • Shinsplints (springschenen)
  • Bindweefsel of botvorming in een spier na letsel (myositis ossificans)

Shockwavetherapie is een onderdeel van de behandeling. Het geblesseerde weefsel zal circa 10 minuten zeer gericht behandeld worden met de schokgolven. De behandeling geldt als een fysiotherapeutische behandeling. Als u verzekerd bent voor fysiotherapie komt deze behandeling voor vergoeding in aanmerking door de zorgverzekeraar.

Voor meer informatie kunt u ons bellen (030-2611019) of mailen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Full Review Bet365 www.bbetting.co.uk